Këshilli i Ministrave ka miratuar vendimin e ri “Për përcaktimin e llojeve të tarifave të shërbimeve të ofruara nga Agjencia Kombëtare e Shoqërisë së Informacionit (AKSHI) dhe të masës së tyre”, duke shfuqizuar vendimin e mëparshëm nr. 35, datë 22.1.2020. Ky akt shënon një hap të rëndësishëm drejt zgjerimit të qasjes së qytetarëve dhe bizneseve në shërbimet elektronike të qeverisë, në përputhje me ligjin e ri nr. 43/2023 “Për qeverisjen elektronike”.
Risi kryesore: Qytetarët përfshihen për herë të parë në sistemin e nënshkrimit elektronik
Ndryshimi më i rëndësishëm i këtij vendimi është përfshirja për herë të parë e qytetarëve – shtetas shqiptarë dhe të huaj – si përfitues të drejtpërdrejtë të shërbimit të nënshkrimit elektronik.
Në bazë të vendimit të ri, AKSHI do të ofrojë për qytetarët shërbimin e nënshkrimit elektronik me tarifë 2.000 lekë, me afat vlefshmërie njëvjeçar. Kjo nismë zgjerohet përtej bizneseve dhe institucioneve publike, duke i dhënë çdo individi mundësinë të përdorë një mjet ligjërisht të vlefshëm për firmosje digjitale dokumentesh, aplikime dhe transaksione online.
Ky zhvillim përbën një hap të rëndësishëm në rrugën e digjitalizimit të plotë të shërbimeve publike dhe forcimit të identitetit digjital të qytetarëve, në përputhje me praktikat më të mira të vendeve të Bashkimit Evropian.
Ndryshimet kryesore krahasuar me vendimin e vitit 2020
Krahas përfshirjes së qytetarëve, vendimi i ri sjell disa risi të tjera për mënyrën e ofrimit dhe aplikimit të tarifave të shërbimeve elektronike nga AKSHI:
1. Bazë ligjore e re – Vendimi i ri mbështetet në ligjin nr. 43/2023 “Për qeverisjen elektronike”, duke përditësuar kuadrin rregullator të miratuar më 2020 mbi bazën e akteve të mëparshme për riorganizimin e AKSHI-së.
2. Zgjerim i kategorive të përfituesve – Përveç institucioneve publike dhe subjekteve private, tashmë përfitues janë edhe qytetarët (shtetas shqiptarë dhe të huaj), si dhe nëpunësit e administratës publike me vetëfinancim, për të cilët parashikohet tarifë e veçantë.
3. Tarifa të diferencuara sipas kategorisë së përdoruesit:
• Qytetarët: 2.000 lekë për nënshkrimin elektronik, vlefshmëria 1 vit.
• Subjektet private: 4.800 lekë për nënshkrim elektronik dhe 4.000 lekë për certifikatë fiskalizimi, si më parë.
• Nëpunësit e administratës me vetëfinancim: 4.800 lekë për nënshkrim elektronik.
4. Zgjerim i shërbimeve me tarifë zero për administratën publike – Për institucionet publike, mbetet në fuqi politika “tarifë zero”, por tani përfshin edhe vulën kohore, përveç nënshkrimit elektronik, vulës elektronike, certifikatës elektronike dhe transaksioneve në platformën e ndërveprimit qeveritar (GG).
5. Mënyra e pagesës dhe periudha e raportimit –
• Pagesat kryhen drejt online përmes portalit “e-Albania”, në momentin e aplikimit.
• Tarifat për transaksione dhe vula elektronike paguhen periodikisht çdo muaj, sipas numrit të transaksioneve të kryera – një mekanizëm i ri që siguron ndjekje në kohë reale të përdorimit të shërbimeve.
6. Ruajtja e strukturës së tarifave ekzistuese për bizneset – Tarifat për bizneset mbeten të pandryshuara nga vendimi i vitit 2020 (4.800 lekë për nënshkrimin elektronik, 4.000 lekë për certifikatën fiskale, 20 lekë për vulën elektronike dhe 15 lekë për transaksion në GG).
7. Shfuqizimi i vendimit të vjetër nr. 35/2020 – Vendimi i ri zëvendëson plotësisht aktin e vitit 2020, duke përcaktuar një kuadër më gjithëpërfshirës, të unifikuar dhe të përditësuar për tarifat e shërbimeve digjitale që ofron AKSHI.
Një hap më pranë qeverisjes digjitale gjithëpërfshirëse
Përfshirja e qytetarëve në përdorimin e nënshkrimit elektronik konsiderohet një prej zhvillimeve më domethënëse në procesin e modernizimit të administratës publike dhe të marrëdhënies shtet-qytetar. Ky mekanizëm pritet të lehtësojë nënshkrimin ligjor të dokumenteve online, aplikimet në “e-Albania”, transaksionet digjitale dhe proceset e fiskalizimit, duke rritur efikasitetin dhe besueshmërinë e shërbimeve publike.
Në këtë mënyrë, qeveria hedh një tjetër hap drejt ndërtimit të një infrastrukture të plotë të identitetit elektronik kombëtar, ku qytetarët, bizneset dhe institucionet ndërveprojnë në mënyrë të sigurt, transparente dhe digjitale.