HomeKryesoreMë i sigurt në avion, sesa në tokë! Zbulohet e vërteta për...

Më i sigurt në avion, sesa në tokë! Zbulohet e vërteta për rrëzimet e aeroplanëve, shifra, kuriozitete dhe probabilitet

Advertismentspot_img

Statistikat e thonë qartë: Je më pak në rrezik kur fluturon për në anën tjetër të botës, sesa kur ecën deri në kioskën e lagjes.

Por, a janë të mjaftueshme shifrat dhe çfarë tregojnë statistikat pas aksidenteve në dukje të shtuara ajrore vitet e fundit.

Numrat flasin vetë dhe janë jashtëzakonisht mbresëlënës. Në vitin 2024, vlerësohet se mbi 9.5 miliardë njerëz udhëtuan me aeroplan, duke përshkuar 8.8 trilionë kilometra.

Dhe ritmet janë në rritje të vazhdueshme, pasi në vitin 2030 vlerësohet se mbi 12 miliardë pasagjerë do të fluturojnë, ndërsa në vitin 2050 ata do të shkojnë deri në mbi 22 miliardë.

Të fluturosh me aeroplan nuk është më një luks, por një dukuri e përditshme. Një proces i thjeshtë plot me pritjen e udhëtimit dhe orë të pafundme vuajtjesh dhe mërzitjeje në aeroporte dhe radhë në të gjithë planetin. Megjithatë, pavarësisht niveleve të pabesueshme të sigurisë, frika arketipike nga njeriu nuk duket se do të tërhiqet.

Frika nga fluturimi është një nga më të përhapurat, por edhe më e pabazuara. Statistikat dhe të dhënat nga organizatat zyrtare e konfirmojnë këtë. Megjithatë, e vërteta është se kur kalon pragun e avionit, gjëja e fundit që të intereson janë statistikat. Numrat pushojnë së qeni të rëndësishëm dhe me tronditjen më të vogël barku të shtrëngohet dhe trupi yt vihet në gatishmëri.

“Aerofobia” është e pamposhtur, mitet ndërthuren me të vërtetat, frika me kuriozitetin e pamposhtur të njeriut për të arritur larg, për të përjetuar gjëra të reja, për të ndjerë se planeti i përket atij. Pra, a ka arsye për të pasur frikë apo duhet të relaksohemi pak (dhe me një pilulë edhe më mirë…) dhe të pajtohemi me faktin se “homo sapiens” mund të ndihet po aq rehat në 40,000 metra mbi tokë?

avion fluturim

Le të shohim disa të dhëna që japin një pamje sa më të saktë të situatës.

Shifra dhe fakte interesante, më lehtë të vret rrufeja se të bësh aksident ajror:

-Mundësia për të humbur jetën në një aksident avioni është 1 në 11 milionë. Për krahasim, të të godasë rrufeja korrespondon me 1 në 700,000.

-Profesioni më i sigurt në botë është… ai i një asistenti fluturimi: pavarësisht aksidenteve, mundësia e vdekjes është 1 në 20 milionë orë pune.

-Nga vitet 1970 deri më sot, aksidentet ajrore janë ulur me 65%, edhe pse fluturimet janë më shumë se katërfishuar.

-Viti më i sigurt në historinë e aviacionit ishte viti 2017, kur pati 0 aksidente fatale në fluturimet e avionëve komercialë.

-Vendet në pjesën e pasme të aeroplanit kanë një shans 40% më të madh për mbijetesë në rast të një përplasjeje.

-80% e aksidenteve ajrore ndodhin brenda 3 minutave të para të ngritjes dhe 8 minutave të fundit të uljes.

-Nga miliona fluturime që ndodhin çdo vit, aksidentet fatale janë mesatarisht më pak se 5 në të gjithë botën.

-Viti më i sigurt në historinë e aviacionit ishte viti 2017, me 0 aksidente fatale në fluturimet komerciale të avionëve.

-Statistikisht, fluturimet me linjat ajrore kryesore janë deri në 30 herë më të sigurta se transportuesit më të vegjël rajonalë.

-Mundësitë që një aksident të ndodhë në një fluturim transatlantik janë shumë herë më të ulëta sesa në një fluturim vendas, me distanca të shkurtra.

-1996 ishte viti më vdekjeprurës: 1,844 njerëz vdiqën në aksidente. Sot, numrat janë ulur me pothuajse 80%.

-Nëse ndodh një aksident, shansi për mbijetesë është pothuajse 33%. Nuk është një “ditë fundi i botës”, siç mendojnë shumë njerëz.

-70% e aksidenteve ndodhin gjatë ditës, jo natën, siç imagjinojnë shumica e njerëzve.

-Turbulenca që shpesh i tremb pasagjerët është përgjegjëse për më pak se 1% të aksidenteve serioze.

-Pilotet femra kanë statistikisht norma pak më të ulëta të përfshirjes në aksidente, sipas studimeve të FAA-së.

-Statistikisht, shumica e aksidenteve fatale kanë ndodhur të premteve, një fakt që shpesh i atribuohet rritjes së trafikut para fundjavës.

avion piste

Nga ferri i Tenerifes te mrekullia e lumit Hudson

Vija midis tragjedisë dhe shpëtimit është aq e hollë sa një sekondë e ndarë ose një gabim njerëzor mund të shpëtojë ose të shkatërrojë jetë.

Le të shohim pesë aksidentet më tragjike në historinë e aviacionit civil dhe pesë nga shpëtimet më të famshme ku, qoftë rastësisht ose nga rastësia e lumtur, u shmangën tragjedi të mëdha.

Aksidentet më të këqija:

  1. Tenerife, 1977 : Dy Boeing 747 (KLM & Pan Am) u përplasën në tokë në mjegull të dendur, duke rezultuar në 583 vdekje. Ky është aksidenti ajror më vdekjeprurës, dhe jo një fluturim i vetëm.
  2. Japan Airlines 123 , 1985: Një Boeing 747SR pësoi dekompresion dhe u rrëzua. Rezultati tragjik: 520 të vdekur ndërsa vetëm 4 mbijetuan. Është aksidenti më vdekjeprurës që përfshin një avion të vetëm.
  3. Charkhi Dadri , Indi, 1996: Përplasje në ajër midis një 747 të Saudi Arabian Airlines dhe një Il-76 të Kazakistan Airlines. Rezultati i trishtueshëm ishte 349 vdekje.
  4. Turkish Airlines 981 , Paris 1974: Dëmtimi i derës së ngarkesës çoi në një dekompresion të papritur dhe përplasje me 346 vdekje.
  5. Fluturimi 191 i American Airlines , Çikago 1979: Ndarja e motorit në një DC-10 gjatë ngritjes. Ky ishte aksidenti më i rëndë, me 273 të vdekur.

Shpëtimet më të famshme:

  1. “Mrekullia në lumin Hudson” (2009) : Një Airbus A320 i US Airëays humbi të dy motorët pas një përplasjeje me një zog. Piloti Chesley “Sully” Sullenberger e uli atë në lumin Hudson, duke shpëtuar 155 pasagjerë dhe ekuipazh.
  2. British Airëays Flight 9 (1982) : Një Boeing 747 humbi të gjithë motorët mbi Indonezi për shkak të hirit vullkanik. Ekuipazhi arriti t’i rinisë ato, duke shpëtuar të gjithë 263 pasagjerët.
  3. LOT Polish Airlines 16 (2011) : Një Boeing 767 bëri një ulje emergjente në Varshavë pa rrota. Nuk pati lëndime midis pasagjerëve dhe ekuipazhit.
  4. TACA Flight 110 (1988) : Një Boeing 737 u ul pa motorë në një fushë pranë Neë Orleans. Askush nuk u lëndua.
  5. Aloha Airlines 243 (1988) : Dekompresimi shpërthyes hapi çatinë e një Boeing 737 në fluturim. Pavarësisht dëmit, piloti e uli avionin. Të gjithë, përveç një asistente fluturimi, mbijetuan.
Advertismentspot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_img
RELATED ARTICLES
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

Most Popular